Send digitale KYC-blanketter til effektiv onboarding af nye kunder

Intelligente blanketter og digital underskrift til onboarding af nye kunder gør det hurtigt og sikkert for både rådgiver og kunde at udfylde og underskrive en KYC.

Prøv gratis

6 gode grunde til at bruge Visma Addo i banker og sparekasser

Intelligente KYC-blanketter

De ændrer sig efter, hvad kunden svarer og minimerer dermed antallet af fejl

brain-1

Åbent API - nem systemintegration

Blanketten bliver sendt retur til rådgiveren via Addo, og al data kommer direkte ind i bankens system

monitor-code-send

GDPR-compliant og øget sikkerhed

Sikker håndtering af kundedata, automatisk logning og krypterede forsendelser

login-lock

Gennemsigtighed ift. afsender

Kunden kan se i e-Boks, at beskeden kommer fra banken (og ikke er spam)

archive-drawer

Bedre kundeservice

Det er intuitivt for kunden at udfylde og bruge, hvilket højner kvaliteten af jeres kundeservice

mood-happy-laptop

Rollebaseret signering

Send til flere modtagere og bestem i hvilken rækkefølge de skal underskrive

multiple-actions-check-2

Sådan fungerer det

Kunde modtager link (KYC-blanketten), som udfyldes og underskrives

Rådgiver godkender eller afviser legitimation af kunde

Data leveres til et centralt banksystem

Gør onboarding-processen nem, sikker og effektiv

Gør hele processen med onboarding af nye privatkunder, erhvervskunder og foreninger mindre besværlig og tidskrævende. Med intelligente, digitale blanketter til KYC (Know Your Customer) effektiviseres selve sagsbehandlingen og minimerer de administrative opgaver.

Det er nemt enkelt og effektivt. Kunden modtager en blanket via et link, som skal udfyldes og underskrives digitalt. De intelligente blanketter ændrer sig efter, hvad kunden svarer og minimerer dermed antallet af fejl. KYC-blanketten bliver herefter automatisk sendt til rådgiveren til godkendelse. 

Når blanketten kommer retur til rådgiveren via Visma Addo, kommer al data automatisk ind i bankens kernesystem via et åbent API (Application Programming Interface).  

Hele proccessen er effektiv og 100% GDPR-sikker med Visma Addo.

 


Kort om KYC (kend din kunde)

Begrebet er en forkortelse for "Know Your Customer" (kend din kunde på dansk). For banker, sparekasser og andre i den finansielle sektor findes der særlige krav til KYC (kend din kunde), som er en del af Hvidvaskloven. Det handler om at lære sine kunder at kende for at kunne forhindre samarbejde med modparter, som er indblandet i hvidvask af penge og finansiering af terrorisme. Vil du vide mere om, hvordan du kan gribe KYC-processen an? 

Læs med her

Underskriv dokument direkte på skærmen

Vi hjælper også andre kunder med deres KYC

Digital sikkerhed i top

Visma Addo lever fuldt op til både tekniske og juridiske krav i GDPR og Persondataforordningen. Derfor vil der f.eks. aldrig blive sendt personfølsomme informationer som klartekst.
 
Til gengæld bliver alle transaktioner og handlinger automatisk logget, så du altid har styr på dokumentationen.

Læs mere om sikkerheden i Visma Addo

Kom i gang i dag

Prøv selv hvor hurtigt og nemt det er at få aftaler underskrevet digitalt

Opret en bruger på få minutter.
Du får de 10 første underskrifter gratis. 

Prøv Visma Addo gratis

Find vores priser her

Visma Addo er allerede integreret i...

... flere produkter og brancheløsninger som Cubes, e-Boks, Nets, Domidont, Easycruit, Emply, Innomate, Legal Desk, MindKey, Tamigo, Temponizer m.fl.

keyboard_arrow_up