keyboard_arrow_down

3 tips til, hvordan din virksomhed får digital succes

Digitalisering er højeste prioritet hos langt de fleste virksomheder, og Corona-pandemien har for alvor sat fart på at effektivisere og digitalisere både samarbejds- og forretningskritiske processer.

Prøv det gratis nu

Fremtidssikring

Digitale løsninger fremtidssikrer din virksomhed, men digitalisering er meget mere end blot et nyt system - det kræver også forandring. Derfor er det vigtigt at have klarhed mellem de forretningsmæssige og digitale mål og sikre at virksomheden investerer tid i at opsøge og analysere nye idéer, løsninger og koncepter, inden I kaster jer ud i digitaliseringsprojekter.

Vi giver dig her 3 gode tips til, hvordan du sikrer, at din virksomhed får succes med flere digitale værktøjer. 

Lad dig inspirere af andre brancher og produkter

check

Lyt til medarbejdere og vær klar til at prøve nye ting af

check

Skru op for de digitale processer med et konkret værktøj

check

Lad dig inspirere af andre brancher og produkter - ikke nødvendigvis dine konkurrenter

Gode digitaliseringsprocesser er ikke nødvendigvis branchespecifikke. Ofte kigger man til sine konkurrenter i branchen, når man ønsker at forbedre sin forretning og ønsker de samme smarte løsninger, som man kan se, at konkurrenten arbejder med. Måske er konkurrenten succesfuld, men det er ikke sikkert. Ofte er det en god idé at lade sig inspirere af andre brancher og produkter og derefter overføre de gode ideer til sin egen virksomhed. På den måde, får man mulighed for at være nyskabende og gøre noget helt andet, end man har gjort i flere år inden for egen branche.

Ligger ens eget forretningsområde inden for Business to Business kan det ligeledes være en fordel at kigge på Business to Consumer virksomheder. Disse har ofte en høj grad af digitalisering og her er der meget inspiration at hente.

Prøv gratis nu

 

Lyt til medarbejderne og vær klar til at prøve nye ting af

Når en forandrings- og digitaliseringsproces påbegyndes, er det vigtigt at lytte til medarbejderne og have et åbent sind, så man er klar til at prøve nye ting af, der udfordrer eksisterende måder at gøre tingene på. 

Det er ligeledes vigtigt, at både ledere og medarbejdere proaktivt opsøger mulighederne for at få glæde af digital omstilling. Digital forandring behøver ikke være en topstyret og dyr proces - snarere tværtimod. De bedste forandringer og ideer kommer ofte fra den enkelte medarbejder, der netop har viden om dagligdagens opgaver. 

Ideelt set bør digitaliseringen omfatte hele virksomheden, kunderne, de underliggende systemer samt de arbejdsredskaber, som medarbejderne benytter. Dvs. når man tænker i digitaliserende værktøjer skal silo-tænkningen nedbrydes og der skal skrues op for det gode samarbejde på tværs. Dette kan være en af de største udfordringer, da det kan være svært at skabe en synergi mellem forskellige afdelinger og funktioners behov og arbejdsgange. Her kan det være en idé at starte med et skridt ad gangen. Dvs. at begynde med at digitalisere en enkelt samarbejdsproces, og evt. investere i et enkelt konkret værktøj. Når dette er implementeret succesfuldt kan man gå videre til den næste proces. Et meget effektivt digitaliseringsværktøj, som kan fungere på tværs af afdelinger er fx. en digital underskriftsløsning. 

Prøv gratis nu

Skru op for de digitale processer med et konkret værktøj

En digital underskriftsløsning kan hurtigt og enkelt optimere mange processer på tværs af afdelingerne i virksomheden. Prøv at forestille dig, hvor mange steder, I indhenter underskrifter:

 

Når nye medarbejdere skal ansættes

check

Når salgskontrakter skal underskrives

check

Når lejekontrakter skal underskrives

 

check

Når samarbejdsaftaler skal indgås

 

check

Når samarbejdsaftaler skal indgås

 

check

Og der er sikkert mange andre steder, der er helt specifikke for jeres virksomhed og branche. Men uanset formålet kan alle underskrifter indhentes i en fælles digital underskriftsløsning fra Visma Addo, så alle afdelinger kan indhente og arkivere underskrifter nemt, hurtigt og GDPR-sikkert.  

Det er nemt for både dine kunder, nye medarbejdere, samarbejdspartnere og dig selv. Du sender simpelthen bare dit dokument via Visma Addo og modtageren skriver under på skærmen. Dokumentet bliver herefter automatisk arkiveret. Alt bliver klaret digitalt og på få minutter og du slipper for at printe, underskrive og scanne dokumenter ind. Med dette værktøj får virksomheden en konkret mulighed for at digitalisere og effektivisere på tværs af virksomhedens afdelinger. Hvad venter I på?  

 

Prøv gratis nu

keyboard_arrow_up